۱۳۸۹ مهر ۱۶, جمعه

نحوه ترسیم نقشه های سازه مرحله دوم(مهارت سوم)

در ابتدا فرض بنده این است که شما مفاهیم کلی را میدانید و مهارت ترسیم در اتوکد را اموخته اید. البته من تمام جزئیات لازم را در مراحل مختلف بیان خواهم کرد.

مهارت سوم

همیشه برای شروع کار جدبد باید با یکی از فایل های پیش فرض اتوکد استفاده کنید که پیشنهاد می شود از فایل acad.dwt

استفاده کنید . این کار دو دلیل مهم دارد :

اول : چون بعضی از مقادیر setvar  در اتوکد ممکن است در فایل دیگری که شما میخواهید از آن استفاده کنید تغییر کرده باشد و شما بی خبر باشید و پیدا کردن این متغیر خیلی دشوار است .

دوم : شما امکان این را خواید داشت که در آینده مقدار زمان صرف شده برای این فایل را به راحتی استخراج کنید و براورد های اقتصادی خود را تنظیم کنید.

فایل جدید را بهتر است با نام 102-S-01.dwg در پوشه STR   ذخیره کنید و با دستور units  متغیر واحد را به متر تبدیل کنید و دوباره فایل را ذخیره کنید.

اکنون با دستور xref   فایل معماری مربوط به پروژه را به فایل خود ضمیمه کنید. اولین تجربه این است که به نقشه های معماری و دیگر اطلاعات اعتماد نکنید

 زیرا ممکن است هر کسی در فرایند تولید این مراجع اشتباه کرده باشد و شما باید این اشتباه را تکرار نکنید. یک بار دیگر اندازه محور ها را چک کنید و با

 دستور  xline   امتداد محور ها را برای خود ترسیم کنید. هر چه در این مرحله دقت بیشتری کنید بعد ها اشتباه کمتری خواهید داشت.

 

 

 

 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما به من کمک میکند تا خدمات بهتری ارائه کنم
لطفا به بهتر شدن من کمک کنید