۱۳۹۰ مهر ۱۷, یکشنبه

دستور ERASE در اتوکد

برای پاک کردن موضوعات در نرم افزار اتوکد باید از دستور ERASE استفاده کنیم.
برای شروع باید در خط فرمان ERASE یا حرف E را تایپ کرده و کلید ENTER ، SPACE و با کلید راست موس را فشار دهید.



بعد از این کار اتوکد از شما موضوعاتی که باید ERASE شوند رو میخواهد
شما برای انتخاب این موضوعات گزینه های زیر را میتوانید انتخاب کنید. و لیست این گزینه ها را میتوانید با تایپ یک علامت سوال (؟) در مقابل پرسش اتوکد مشاهده کنید.



قابلیت گزینه ها
Window : با انتخاب و تایپ حرف W در خط فرمان که با حروف بزرگ نوشته شده است ان را انتخاب میکنید. شما برای باز کردن یک پنجره انتخاب کافیست در قسمت گرافیکی اتوکد کلیک کنید و با حرکت موس و کلیک بعدی محدوده انتخاب را برای اتوکد مشخص کنید. پنجره را از سمت چپ به راست و یا راست به چپ باز کنید . در این حالت موضوعاتی انتخاب خواهند شد که کل آنها در پنجره شما قرار دارد .



میتوانید با فشردن کلید ENTER ، SPACE و یا کلید راست موس موضوعات را پاک کنید. باید توجه داشته باشید که اتوکد در حالت پیش فرض بلافاصله با فشار کلیک چپ و حرکت موس به سمت راست به حالت انتخاب Window فرمان شما را انجام می دهد .

Last : با انتخاب و تایپ حرف L در خط فرمان که با حروف بزرگ نوشته شده شما به اتوکد دستور میدهید که اخرین موضوعی که ترسیم شده را انتخاب کند. و با فشار دکمه ENTER موضوع اخر پاک میشود.

Crossing : با تایپ حرف C در خط فرمان که با حروف بزرگ نوشته شده شما Crossing را انتخاب می کنید که فرقی با حالت Window ندارد و تفاوت اساسی آن این است که کل موضوعات موجود در پنجره انتخاب میشوند ، حتی آن موضوعاتی که ذره ای از آنها در پنجره است.



باید توجه داشته باشید که اتوکد در حالت پیش فرض بلافاصله با فشار کلیک چپ و حرکت موس به سمت چپ با حالت انتخاب Crossing فرمان شما را انجام می دهد .

BOX : ترکیبی از Crossing و Window است .

ALL : تمام موضوعات موجود در فایل شما انتخاب میشوند.

Fence : با تایپ حرف F اتوکد به شما امکان میدهد که با پاره خطی، خط چین به صورت




نوار از روی تمام موضوعاتی که لازم است عبور کنید و موضوعاتی که با نوار شما برخورد داشته باشند انتخاب خواهند شد.

WPolygon : همانند فرمان Window عمل میکند با این تفاوت که بجای یک پنجره چهار ضلعی منظم میتوانید یک چند ضلعی بدون نظم داشته باشید.




CPolygon : : همانند فرمان Crossing عمل میکند با این تفاوت که بجای یک پنجره چهار ضلعی منظم میتوانید یک چند ضلعی بدون نظم داشته باشید.




Group : برای انتخاب گروه هاییست که ساخته اید . با وارد کردن نام گروه آن انتخاب میشود.



Add : به شما اجازه انتخاب مجدد میدهد.

Remove : به شما اجازه میدهد که موضوعاتی را که انتخاب کرده اید ، از انتخاب خارج کنید . با فشار کلید SHIFT و نگهداشتن ان در همان حالت و انتخاب موضوعات انها را از انتخاب خارج کنید.
Multiple : با انتخاب این گزینه و انتخاب به وسیله کلیک روی موضوعات، تعداد زیادی از موضوعات را انتخاب کنید.

Previous: با انتخاب حرف P که با حروف بزرگ نوشته شده این امکان را خواهید داشت که موضوعات اخری را که در فرمان های دیگر یا همین فرمان جاری انتخاب کرده اید انتخاب کنید.

Undo : انتخاب اخرین موضوع لغو میگردد.

Auto : این گزینه ترکیبی از حالت BOX و Multiple است به ترتیبی که روی هر موضوعی کلیک شود با حالت Multiple انتخاب میکند و با کلید روی فضای خالی صفحه گرافیکی حالت BOX فعال میشود.

Single : در این حالت فقط یک موضوع انتخاب میشود و بلافاصله موضوع پاک میشود.

SUbobject : با این گزینه میتوانید بخشی از PLINE که در انتخاب شما هست رو پاک کنید.

Object : با انتخاب این گزینه انتخاب موضوع برای شما فعال می شود.

توجه داشته باشید که فرمان های بالا در اکثر دستورات قابل اجرا است و مختص فرمان ERASE  نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظر شما به من کمک میکند تا خدمات بهتری ارائه کنم
لطفا به بهتر شدن من کمک کنید